Sunday, July 20, 2008

20.07.2007 – esimene päev koolis

Kui ma õhtul küsisin, et mis kell ma peaks üles tõusma, öeldi, et tõuse millal tahad. Tegelikult siiski koputati 6.50 mu uksele ning toodi teed küpsistega. Nii et päris nii ikka ei ole, et maga kaua tahad.

Hommikul tulid telekast "Sõbrad" – 4 seeriat järjest – jee-jee! Miski hetk panid lapsed ennast kooli jaoks valmis ning selgus, et direktori lapsed ei käi üldse samas koolis, vaid hoopis teises koolis – erakoolis. Kuidagi imelik tundub olla kooli direktor, kuhu sa isegi enda lapsi saata ei taha...

Hommikust (lõunat) sõime üheksa paiku (uus huvitav kombinatsioon daalbaadist, ahjaa eriti hea on väike omlett mis sinna juurde käib) ja peale seda asusimegi varsti teele kooli suunas (5 min) – läksin kooli koos pereemaga – tema õpetab sotsiaalseid aineid koolis (social studies).

Tundus, et minuga ei osata midagi eriti peale hakata. Direktor maigutas suud ja suunas mind ühe inglise keele õpetaja juurde, kellega koos läksin ühte klassi. Tegu oli teise klassiga ja õnneks lasti mul esimese tunni ajal lihtsalt vaadata. Põhimõtteliselt õpetaja luges mingi koguse teksti ette ja lapsed kordasid. Nii lihtne see ongi :) Tund kestis kuskil 30 minutit, sellele järgnes vaheaeg.

Teise tunni ajal ei osatud minuga midagi teha ja saadeti vaatama ühte kontrolltöö kirjutamist. Õpetaja oli jube hajameelne ja jalutas vahepeal klassist välja – see oli aeg, mil kõik said ilusti puuduolevad asjad õpikust maha kirjutada. Enne tunni lõppu suunati mind pisikeste laste juurde, kus anti selge käsk „Teach them anything!” – täitsa jube, kui korraga on su ees nelikümmend silmapaari kes ei oska sõnagi inglise keelt, ning siis sa pead neile midagi õpetama. Paremaks ei teinud olukorda see, et korraga tuli tädi ja andis mulle lauluraamatu – sa laula neile ette ja nemad laulavad järgi – mingit tundmatut laulu... Üritasin natukene, õnneks tuli varsti vaheaeg. Üritasin selgeks teha, et tahaksin õpetada natukene vanemaid klasse, kes juba oskavad inglise keelt. Seega anti mulle kätte kaks õpikut (nõudsin õpikuid ja võimalust ette valmistada) ning sain ülesandeks õpetada kolme klassi homme. Tekstid on päris rasked, ma ei kujuta ette, kas lapsed neist asjadest päriselt ka aru saavad. Vaatasin veel ühte tundi pealt – 7 klassi inglise keel (mida homme pean mina andma) ning sain natukene naerda (muidugi mitte avalikult). Loeti teksti Loch Nessi koletisest (muide õpetaja hääldab seda valesti) ning tekstis oli lõik, et koletisi on nähtud Siberist Šotimaani. Õpetaja laskis ühel õpilasel tuua suure kaardi ning otsis Šotimaad ja Siberit 10 minutit, seejärel kirjutas ta tahvli peale „Siberia – Russia – U.S.S.R.” ja Scotland (näitas Hispaania peale ja ütles Europe). Njah, ega ei julge miskit öelda kah.

Peale seda saadeti mind koju, öeldi, et valmistu ette homseks. Seega ma nüüd istungi ja asun uurima kooliõpikuid.

No comments: